Met 75 jaar op de teller rijdt busbouwer Van Hool meer dan ooit voorop in zijn markt. Onder het motto ‘Leading the way’ gaat de Belgische constructeur van bussen, touringcars en industriële voertuigen voluit voor duurzame innovatie, ook in zijn communicatie. Wij schakelden het merk mee een versnelling hoger.
Dat Van Hool ‘Leading the way’ is, bewijst het met zijn A-serie. Deze 100% zero-emissie lijnbussen zijn het antwoord op de groeiende vraag naar een groen openbaar vervoer. We verzorgden de online marketing met postjes en snackable movies die wereldwijd de aandacht trokken op de sociale media. Clicks verzekerd!
De lancering van het A-gamma werd aangekondigd tijdens de European Mobility Expo in Parijs en trok veel kijklustigen naar de stand van Van Hool.
Om de lancering van de A-range extra ruchtbaarheid te geven, adviseerden we Van Hool bij het communiceren van het nieuws naar de pers. Het verhaal werd gretig opgepikt en verscheen in Amerikaanse, Europese en Aziatische media.
Na de succesvolle lancering van de A-serie, deed Van Hool opnieuw beroep op onze expertise om het verhaal van zijn gloednieuwe T-serie te vertellen.
In de aanloop naar het lanceringsevenement bouwden we maanden op voorhand de spanning op met een teasende campagne op de sociale media. Via Twitter, Instagram, Facebook en LinkedIn creëerde het een buzz bij (potentiële) klanten door wekelijks details van de nieuwe touringcars te onthullen.
Een filmpje over het design, beelden van het interieur, een weetje over de innovatieve ledlampen … Samen met ons video- en contentteam zorgden we er zo voor dat toen de uitnodiging in de bus viel, iedereen razend benieuwd was en niemand de sneak preview van de T-serie wilde missen.
PS: De pre-event campagne alleen haalde de pers en gaf de voorverkoop een stevige boost!
Als pers- en PR-bureau ondersteunen we Van Hool ook bij het brengen van minder goed nieuws. Een probleem bij de toelevering van onderdelen die de productie tot stilstand dreigt te brengen? Een reorganisatie van een afdeling of een andere gevoelige kwestie? Onze experten adviseren de busbouwer bij het correct en efficiënt communiceren van crisis- en andere vormen van delicate communicatie. Intern en naar de media. In de juiste tone of voice, zodat het imago en de reputatie ongeschonden blijft.