In opdracht van Brugge Geeft Energie en Stad Brugge leidden we de perscommunicatie van RijBatterij, een openluchtexpo van elektrische en hybride wagens, in goede banen. Meer. Wij tekenden voor het volledige plaatje, van de communicatie tot de organisatie van het event.

Expo in Brugge

Elektrisch autorijden wint aan populariteit. Zeker in steden, waar duurzame mobiliteit hoog op de agenda staat. Brugge heeft bijvoorbeeld de ambitie om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn. Het zette dan ook graag mee de schouders onder een nieuw initiatief waarmee we iedereen willen informeren over elektrische en hybride wagens. Want de belangstelling is dan wel groot, er leven bij het publiek nog heel wat vragen. De gratis openluchtexpo RijBatterij bleek het perfecte antwoord.

Communicatie over de hele lijn

Met Pressworld creëerden we een buzz in de pers door verschillende persmailings uit te sturen en een persconferenties te organiseren. Voor, tijdens en na het event voedden we bovendien doorlopend de nieuwsgierigheid van het publiek via de socials. Het resultaat? Het publiek, de pers en onze partners, zowel Stad Brugge als de deelnemende concessiehouders, waren laaiend enthousiast.

Full service

Naast de communicatie namen we ook de organisatie voor onze rekening. Voor de editie in Brugge toverden we drie dagen lang ’t Zand, een centraal plein, om tot een heuse openluchtexpositie. We plaatsen stijlvolle transparante kijkcontainers voor 60 modellen van 20 merken en zorgden met het nodige promotiemateriaal (vlaggen, posters, …) dat de deelnemende garages een optimale visibiliteit genoten en bezoekers makkelijk hun weg vonden.