De opening van het gloednieuwe Aldi distributiecentrum in Turnhout ging niet onopgemerkt aan de pers voorbij. Het Pers & PR team van D’M&S droeg zijn steentje bij. We verzorgden de volledige perscommunicatie en garandeerden kwalitatieve persaandacht.

Indrukwekkend project

Het nieuwe Aldi distributiecentrum in Turnhout is het meest duurzame industriegebouw van België. Met een oppervlakte van 41.000m2 en een investering van 50 miljoen euro mocht dan ook de nodige aandacht gaan naar de opening van dit indrukwekkende project. Naast een succesvolle opening gingen we voor een zo groot en kwalitatief mogelijk bereik bij de nationale pers om zowel het nieuwbouwproject als de aanpak van Aldi onder de aandacht te brengen.

Onderbouwde persstrategie

Het Pers & PR team van D’M&S verzamelde en analyseerde de content van het project en werkte diverse boodschappen uit met de focus op nieuwswaarde. Zo trokken we niet enkel de kaart van het gebouw zelf, maar ook die van tewerkstelling, duurzaamheid en techniek. We verzorgden de perscommunicatie van A tot Z: van het uitschrijven van het persdossier en het persbericht tot het selecteren van de relevante perscontacten uit ons netwerk, het versturen van de persuitnodiging en de opvolging ervan.

Met glans geslaagd

De grondige en intensieve voorbereiding wierp zijn vruchten af. Minister Lydia Peeters was aanwezig en reed het eerste pallet binnen. Meer dan 20 journalisten uit de vooropgestelde kanalen tekenden present en Kanaal Z nam een uitgebreid verslag van de opening op in haar nieuwsuitzending. Het event zelf werd van A tot Z verzorgd door het Eventique team, de event afdeling van D’M&S.