Na een eerdere rebranding sturen we de communicatie van Gabriëls verder de goede richting uit met een content- en persstrategie. Zo houden we de energieleverancier het hele jaar door top of mind.

 

Winterse visuals

De drie bestaande campagnevisuals die onze collega’s van D’M&S hadden ontwikkeld om de Gabriëls producten en diensten in the picture te zetten (laadpas/tankkaart, elektrisch laden en traditioneel tanken), hielden de aandacht voor Gabriëls hoog op de website en in de sociale media. Onze online marketeers maakten er dankbaar gebruik van om wat visuele power toe te voegen aan de content die ze postten op Facebook, Instagram en LinkedIn. Zelfs de nieuwjaarswensen van Gabriëls bedekten we met een laagje sneeuw…

Persevent bij opening laadstations

Maar daar het stopte het niet. Naar aanleiding van de opening van enkele nieuwe tank- en laadstations zorgden we dat dit nieuws niet onopgemerkt voorbijging in de pers. We stelden een persstrategie op, schreven de persberichten en stuurden onze fotograaf ter plaatse. De beelden bezorgden we aan de journalisten van de print en online media en verspreidden ze via de kanalen van Gabriëls voor extra rumoer rond het event.

Resultaat: media-aandacht all the way

En wat was het resultaat van het persevent, waarop we ook het nodige promotiemateriaal zoals beachflags en banners hadden voorzien?

De hele perscampagne zorgde ervoor dat het nieuws van Gabriëls goed opgepikt werd door de audiovisuele en schrijvende pers, regionaal en nationaal. Aandacht all the way, dus! De komende maanden volgen er nog meer openingen waarvoor onze teams opnieuw plankgas zullen geven om het merk in de media te houden. Ook impact creëren met een uniek merkverhaal via de juiste kanalen? Wij helpen u graag op weg!