Met de Picasol verzorgingsproducten bescherm je jezelf en je gezin tegen insectenbeten of stekende zon. Voor farmabedrijf Oystershell ontwikkelden we een nieuwe webstek om Picasol online te promoten.

Luchtig informatief

De nieuwe website moet de producten van Picasol op een informatieve en luchtige manier in the picture zetten. Voor het design lieten we ons inspireren door de kleurrijke en speelse verpakkingen. Een frisse stijl, duidelijke content en een eenvoudige opbouw zorgen ervoor dat de bezoeker in een paar scrollbewegingen alles te weten komt over de anti-insect en zonnebeschermingsproducten.

 

 

Toegankelijke structuur

Bij de ontwikkeling van een nieuwe site is de eerste stap steevast de wireframing. De krijtlijnen van de navigatiestructuur worden uitgetekend en nadien gematcht met het design. Om de productgerichte informatie en de voordelen extra toegankelijk te maken, voorzagen we een uitgebreide FAQ en de mogelijkheid om getuigenissen van tevreden gebruikers te publiceren op www.picasol.eu.

Van informeren naar converteren

Eenmaal de websitebezoeker de informatie heeft gevonden waarnaar hij op zoek was, moet hij nog overtuigd worden van de efficiëntie en de veiligheid van de Picasol producten. We vulden de site met heldere webcopy, voorzien van de nodige call-to-actions. Wie zich geprikkeld voelde om het product aan te schaffen, werd vlot doorverwezen naar de apotheek en andere kanalen.