Om Moments sterker te profileren als specialist in zorgmeubilair en ontwerper van zorginterieurs tekenden we mee de strategische lijnen uit voor een waardevolle online aanwezigheid met meer conversie.

-

Eerst denken, dan doen

Als eerste stap gingen we samen met Moments rond de tafel zitten om de b2b- en b2c-profilering te bepalen. Op basis van deze strategische denkoefening stelden we een concreet plan van aanpak op voor de realisatie van het online platform, het hart van de vernieuwde Moments-communicatie. We dachten mee na over de opbouw en functionaliteiten en kaderden de creatie ervan in een ruimere online en offline marketingstrategie. Offline gingen we aan de slag met de realisatie van een (meertalig) magazine.

Toegankelijk en gebruiksvriendelijk

Met een professioneel online platform presenteer je je als bedrijf én genereer je nieuwe leads. Twee vliegen in één klap. Op voorwaarde dat de structuur en content aangepast zijn. Wil je bezoekers aantrekken en laten converteren op je website, dan zijn een goede vindbaarheid in de zoekmachines, een optimale gebruikservaring en interessante content essentieel. Zo ontwikkelden we voor Moments een gebruiksvriendelijke offertemodule in Drupal 8. Vooraf zochten we via wireframing naar de best mogelijke navigatie- en productstructuur voor een optimale user experience. Ons creatief team tekende vervolgens een design uit – in de Moments huisstijl – dat er niet alleen goed uitziet, maar bovenal de juiste doelgroep aanspreekt.

 

Content op maat

Moments is actief in verschillende Europese landen. Het platform www.momentsfurniture.com kreeg dan ook een multiregionaal karakter. Via lokalisatie wordt de content aangepast per land. Een Belgische bezoeker krijgt andere inhoud te zien dan iemand die in Nederland, Duitsland, Frankrijk of Zwitserland naar de website surft. Op die manier verhogen we de gebruikservaring en verzekeren we een kwalitatieve interactie met de doelgroep.

 

 

Offline support

Tot slot: naast strategisch advies voor een nieuwe marketing- en communicatieaanpak en de opbouw van het online platform, kon Moments ook rekenen op onze offline services. Zo hielpen we mee met de realisatie van hun (meertalig) magazine. Een complete service, dus, die mikt op een sterk resultaat!