Influencer- en videomarketing via social media en food blogs bleek het juiste recept om mensen warm te maken voor het culinair festival Antwerpen Proeft en de AEG Cooking Club. Met in de hoofdrol de combi-stoomoven zetten we AEG smaakvol in de kijker bij de doelgroep.
Met een ijzersterke influencermarketingcampagne zetten we de Cooking Club extra in the picture op het culinair festival Antwerpen Proeft, waar AEG al jaren hoofdsponsor is. Voor de 13de editie pakten 35 toprestaurants en culinaire speciaalzaken uit met maar liefst 80 gerechten. Naast de gratis kookdemonstraties en workshops bij AEG, was ook de AEG Cooking Club aanwezig voor een masterclass met Sofie Dumont. De aanwezigheid van enkele goed gekozen influencers zorgde voor de nodige buzz.
Het inzetten van de juiste influencers geeft een extra dimensie aan je communicatie en maakt je boodschap authentiek en geloofwaardig. Op Antwerpen Proeft gingen onze influencers aan de slag met tv-kok Sofie Dumont en toverden ze elk een topgerecht op tafel. Voor aanvang kondigden ze gretig het evenement aan via sociale media, en ook tijdens en na de kookdemonstratie deelden de influencers smaakvolle foto’s via Instagram Stories of met een post op hun Instagram en Facebook pagina. De persoonlijke touch van de influencers zorgde voor een groter effect van de campagne bij een specifieke doelgroep.
Eerder zetten we al influencer marketing in om de producten van AEG bij een specifiek doelpubliek in de kijker te zetten. Zo gaven we de kookdemonstraties van de Cooking Club een originele twist met de Cooking Club Challenge. Om een zo groot mogelijke buzz bij food lovers te creëren, bedachten we een informele kookwedstrijd tussen 3 populaire food influencers. Met tv-kok en Lady Chef of the Year Sofie Dumont en collega-foodblogsters Sophie Charlier (tomate cerise) en Myriam Minne (hap & tap) promootten we de combi-stoomoven van AEG. Via hun kanalen zochten ze elk 4 volgers die samen met hen in Atelier Delhaize van AEG in Brussel een gerecht moesten klaarstomen. De mix van macro & micro influencers bleek een schot in de roos.
Elk team ging aan de slag met een combi-stoomoven van AEG, een ‘geheim’ ingrediënt en een apart kookaccessoire van AEG, zoals de kerntemperatuursensor, de wok of de zoutsteen. Ons videoteam filmde alle kooksessies, een fotografe verzamelde de nodige sfeerfoto’s en na afloop interviewden we de chefs en hun volgers. Heel wat materiaal dat we gebruikten voor de kers op de influencer marketing taart…
Al het beeldmateriaal en interviews monteerden we tot een mood movie, die we – net als de foto’s - verspreidden via de kanalen van AEG en de blogs van de influencers. De duizenden volgers konden meesmullen van de gezellige kookavond en, vooral, zien wat je allemaal kan doen met een AEG combi-stoomoven. De kracht van social media deed zijn werk.