Een nieuw voedingssupplement lanceren? Daar hebben wij de ideale formule voor: neem een leuk campagneconcept, werk het visueel krachtig uit en boost het met de juiste digitale content. Dit is hoe we Bacterelax van Astel Medica een gezicht gaven.

Productlaunch gevraagd

Bacterelax, een voedingssupplement van Astel Medica, is een doeltreffend middel dat stemmingswisselingen op een zachte en natuurlijke wijze bestrijdt. Om de consument daarvan te overtuigen, maakten we de lanceringscampagne van onze collega’s van D’M&S met een big smile zichtbaar op de socials en andere kanalen.

Emoji’s als eyecatcher

Het campagneconcept kwam er na een intense workshop en een reeks briefings over wat wel en niet mocht worden gezegd en getoond (het gaat nu eenmaal over een gezondheidsproduct). De emoticons toonden daarbij het effect van het voedingssupplement op mensen die zich overspannen, humeurig, angstig, neerslachtig voelen. De boodschap? Met Bacterelax blijf je al je emoties de baas en lacht het leven je weer toe.

TV-campagne & content

Omdat Bacterelax een zo breed mogelijk Nederlands- en Franstalig publiek wil bereiken, kozen we in de mediastrategie in de eerste plaats voor tv-commercials. We maakten twee spotjes met de emoji’s in de hoofdrol en programmeerden die op VTM en RTL. Daarnaast zijn ze ook als online video’s te zien op de digitale platformen van beide populaire zenders én als bannervideo’s op HLN.be en 7sur7.be. De crossmediale tv-campagne, die straks ook via de socials zal worden verspreid, ging niet toevallig van start op maandag 17 januari of Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar.